BMW F800
Instrukcja montażu
Poniżej, krok po kroku opisujemy sposób montażu modułu ezCAN w motocyklach BMW serii F800. Na liście motocykli, z którymi współpracuje ezCAN w obrębie serii BMW F800 znajdują się:
- F800GS Adventure - K75
- F800GT - K71
- F800S - K71
- F800ST - K71
- F800GS - K72
- F800R - K73
- F700GS - K70
- F650 (2008+ 2 cylinder) - K72
Instrukcja montażu ezCAN w motocyklu F800
Znajdź podłączenie akumulatora, DWA i klaksonu
DWA znajduje się pod siedziskiem w tyle motocykla.
Należy zajrzeć pod siedzisko w tylnym schowku.
Zbliżenie na złączkę DWA.
Akumulator znajduje się pod górną pokrywą.
Złączka klaksonu znajduje się po lewej stronie, za chłodnicą.
Tu widać jak został podłączony kabel klaksonu ezCAN .
Na końcu należy podpiąć przedłużający kabel klaksonu do odpowiedniego kabla ezCAN.
Złączka DWA znajduje się pod siedziskiem.
Klakson znajduje się po lewej stronie widelca.
Należy zdemontować górną część plastików, aby dostać się do akumulatora.
Złączka DWA znajduje się przy korku paliwa.
Zbliżenie na złączkę DWA z portem diagnostycznym widocznym w tle.
Aby podpiąć kabel klaksonu DWA, należy wypiąć tę wtyczkę.
Zdjęcie pokazuje ezCAN z klaksonem.
Na końcu należy podpiąć przedłużający kabel klaksonu do odpowiedniego kabla ezCAN.
Zainstaluj i skonfiguruj oprogramowanie
Ze strony [Oprogramowanie] pobierz i zainstaluj program ezCAN, który służy do konfiguracji akcesoriów.
Na stronie [Oprogramowanie] przedstawiony został proces konfiguracji instalacji za pomocą oprogramowania konfiguracyjnego HEX ezCAN.
Podepnij ezCAN do komputera. Sprawdź czy urządzenie ma najnowszą wersję oprogramowania.
Wybierz konfigurację kanału, patrz poniżej.
Zamontuj ezCAN pod siedziskiem
Warto dodatkowo zabezpieczyć mocowanie magistrali ezCAN dwoma dołączonymi do zestawu rzepami.
Przeprowadź kable i podepnij akumulator
Akumulator znajduje się pod środkową częścią panelu. Odkręcając sześć lub osiem śrub, zdejmij siedzisko i środkowy panel. Przeprowadź obydwa kable zasilające ezCAN-u wzdłuż tylnej części ramy i za tylną częścią airbox'u do akumulatora. Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Dopiero wtedy ponownie przypnij fabryczne przewody. Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Dopiero wtedy ponownie przypnij fabryczne przewody.
UWAGA: najpierw należy odłączyć ujemny biegun akumulatora. Przypiąć go z powrotem można dopiero po zakończeniu instalacji. Jest to zalecane, podczas pracy z elektroniką motocykla.
Wepnij ezCAN do magistrali CAN.
Info: DWA to skrót od niemieckiego Diebstahl Warnanlage, co oznacza alarm antykradzieżowy.
Motocykle ze sterownikiem DWA (alarm):
- Podpięcie systemu alarmowego znajdziesz w tylnej części siedziska w małej przegrodzie, tuż przed światłami tylnymi. Uważaj na wtyczkę okablowania wpiętą do DWA.
- Najpierw wypnij złączkę magistrali CAN ze sterownika DWA.
- EzCAN posiada dwie złączki magistrali CAN – żeńską i męską. Podłącz końcówkę męską do złączki magistrali CAN, a żeńską połącz z modułem DWA.
Motocykle bez system DWA:
Jeśli motocykl F800 nie ma DWA na wyposażeniu, to końcówka okablowania będzie zaślepiona plastikową wtyczką z opornikiem Terminującym magistrale.
- Najpierw wypnij końcówkę złączki DWA
- Wepnij męską złączkę ezCAN do magistrali CAN.
- Umieść końcówkę na żeńskim zacisku ezCAN
UWAGA: zarówno męski jak i żeński zacisk ezCAN na magistrali CAN muszą być poprawnie podpięte. Nie należy ich podpinać do żadnego innego sterownika ani innej części okablowania motocykla. Jeżeli nie zrobisz tego prawidłowo, ezCAN nie będzie działał poprawnie.
Złączki ezCAN magistrali CAN
Podłącz zielony konektor klaksonu (kabel wyzwalający klakson)
Uwaga: Jeśli nie podłączysz zielonego przewodu do fabrycznego klaksonu, to dodatkowy klakson o wysokiej mocy i przednie dodatkowe światła nie będą migały w momencie w takcie działania klaksonu
Jeśli będzie montowany dodatkowy klakson, to należy go podpiąć do wybranej złączki wysokoprądowej w ezCAN-ie.
Aby klakson działał poprawnie, należy także podpiąć zielony przewód wyzwalający sygnał dźwiękowy.
Zestaw ezCAN zawiera zielone okablowanie z jednym wtykiem, który rozdziela się na dwa wtyki.
1. Wtyk
2. Dwustykowa męska wtyczka
3. Dwuwtykowa żeńska wtyczka
2. Dwustykowa męska wtyczka
3. Dwustykowa żeńska wtyczka
Połącz końcówkę zielonego kabla z jednostykową wtyczką modułu ezCAN
Znajdź podłączenie klaksonu. Rozepnij fabryczne przyłączenie klaksonu. Podepnij męską dwustykową wtyczkę z zielonym kablem w standardowe miejsce przypięcia klaksonu.
Żeńską dwustykową wtyczkę zepnij z zielonym przewodem w fabryczne miejsce przypięcia klaksonu.
Podłącz akcesoria według kodu kolorystycznego
Zestaw ezCAN zawiera osiem złączek przyłączeniowych z męskimi końcówkami. Cztery z nich mają trzy przewody a pozostałe cztery – dwa.
Złączka z trzema przewodami
Złączki z trzema przewodami
Złączki z dwoma przewodami
Jeśli światła pomocnicze w motocyklu mają trzy kable, użyj złączki z trzema kablami. Jeśli akcesoria mają dwu przewodową złączkę, skorzystaj ze złączki z dwoma kablami zasilającym i masą.
Jeśli, któryś z kanałów zasilających nie będzie wykorzystywany, zaleca się nałożenie zaślepki na nieużywanym wyjściu. Do zestawu ezCAN dołączono dwie zaślepki.
Kodowanie kolorów na przewodach wyjściowych musi być zgodne z kolorami w konfiguracji wyjściowej wybranej w oprogramowaniu mapowania kanałów ezCAN.
Czerwony do czerwonego, pomarańczowy do pomarańczowego, itd. Kabel czarny to minus zasilania. Czerwony, pomarańczowy, żółty i biały są dodatnie.
Zaciski wysokiego i niskiego napięcia podepnij do odpowiednich żeńskich złączek ezCAN-u.
Przewód masowy reflektora przyłącz do przewodu masowego konektora.
Jeśli instalowane są reflektory wyposażone w trzeci kabel, który umożliwia sterowanie jasnością, to przewód sterujący reflektora należy podłączyć do przewodu sterującego konektora. Jeżeli reflektor wyposażony jest tylko w dwa kable, należy użyć konektora z dwoma kablami.
Sprawdzanie zainstalowanych akcesoriów
Większość zamontowanych akcesoriów można sprawdzić po ustawieniu zapłonu w pozycji „ON”. Jednak niektóre z funkcji związane z układem hamulcowym wymagają osiągnięcia przez motocykl pewnej prędkości. Tak jak hamowanie awaryjne, które wymaga opóźnienia o wartość większą niż 21 km/h w ciągu jednej sekundy
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA: Stan akcesoriów i układów należy sprawdzać w bezpiecznych warunkach. Zaleca się zachowanie ostrożności. W trakcie testów nowych akcesoriów i układów zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności. Osoba testująca wykonuje wszystkie czynności na swoją odpowiedzialność.
HEX ezCAN i BUI INFORMER nie odpowiadają za żadne szkody ani urazy bez względu na przyczynę ich powstania. Wszystkie produkty i funkcje urządzenia są używane na własne ryzyko.