BMW R1200 LC & R1250

Instrukcja montażu

Poniżej, krok po kroku opisujemy sposób montażu modułu ezCAN w motocyklach BMW serii R1200LC i R1250. Na liście motocykli, z którymi współpracuje ezCAN w obrębie serii R1200LC (chłodzony cieczą) i R1250 znajdują się modele:

  • R1200GS LC - K50
  • R1200GS Adv - K51
  • R1200RT LC - K52
  • R1200RS LC - K54
  • R1200R LC - K53
  • R1250GS - K50 (nowy)
  • R1250RT  - K52 (nowy)

Video z montażem

Znajdź złączki RDC (kontroli ciśnienia w oponach) i akumulatora.

 

Otwórz schowek pod siedziskiem pasażera

Sięgnij w kierunku tylnej części schowka

Wypnij wtyk RDC

Należy zachować ostrożność, aby nie pomylić wtyczek RDC z czujnikiem ABS

Tu znajduje się akumulator

 

Złączka RDC znajduje się pod tylną obudową siedziska

Należy zdemontować siedzisko, by dostać się do RDC

Wtyk jest pod pokrywą

Należy zachować ostrożność, by nie pomylić złączki RDC z czujnikiem ABS

Tu znajduje się akumulator

Złączka RDC znajduje się pod siedziskiem pasażera

Złączka RDC umiejscowiona jest w przedniej części, pod obudową

Złączka jest dobrze schowana

ezCAN zamontowany w motocyklu BMW R1200RS LC z 2016 roku

Umiejscowienie gniazda OEM do połączenia ezCAN w R1200 RS LC z 2016 roku

Tu znajduje się akumulator

Należy zdemontować siedzisko pasażera, by dostać się do złączki RDC

Złączka RDC znajduje się bliżej przodu motocykla

Tak wygląda złączka RDC

Tu znajduje się akumulator

Zainstaluj i skonfiguruj oprogramowanie

Ze strony [Oprogramowanie] pobierz i zainstaluj program ezCAN, który służy do konfiguracji akcesoriów.

Na stronie [Oprogramowanie] przedstawiony został proces konfiguracji instalacji za pomocą oprogramowania konfiguracyjnego HEX ezCAN.

Podepnij ezCAN do komputera. Sprawdź czy urządzenie ma najnowszą wersję oprogramowania.

Wybierz konfigurację kanału, patrz poniżej.

Zamontuj ezCAN pod siedziskiem

Warto dodatkowo zabezpieczyć ezCAN dwoma dołączonymi do zestawu rzepami.

Przeprowadź kable i podepnij akumulator

Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Dopiero wtedy ponownie przypnij fabryczne przewody.

Kable zasilające ezCAN

UWAGA: najpierw należy odłączyć ujemny biegun akumulatora. Przypiąć go z powrotem można dopiero po zakończeniu instalacji. Jest to zalecane, podczas pracy z elektroniką motocykla. Dla ułatwienie montażu zaleca się podłączenie dodatniego bieguna ezCAN do klemy rozruchowej. Można również podpiąć go do dodatniej klemy akumulatora.

Wepnij ezCAN do magistrali CAN

Motocykle z modułem sterującym RDC

  1. Najpierw rozłącz złączkę magistrali CAN od modułu sterującego RDC, chyba że już jest odpięta.
  2. Wepnij ezCAN do złączki magistrali CAN- przelotowo
  3. EzCAN posiada dwie złączki magistrali CAN – żeńską i męską. Podłącz końcówkę męską do złączki magistrali CAN, a żeńską połącz z modułem RDC.

Motocykle bez modułu sterującego RDC

  1. Najpierw rozepnij złączkę RDC – magistrala CAN
  2. Wepnij męską końcówkę ezCAN do złączki magistrali CAN Przelotowo
  3. Umieść końcówkę na żeńskim zacisku ezCAN

UWAGA: zarówno męski jak i żeński zacisk ezCAN na magistrali CAN muszą być poprawnie podpięte. Nie należy ich podpinać do żadnego innego sterownika ani innej części okablowania motocykla. Jeżeli nie zrobisz tego prawidłowo, ezCAN nie będzie działał poprawnie.

Złączki ezCAN magistrali CAN

Podłącz akcesoria według kodu kolorystycznego

Zestaw ezCAN zawiera osiem króćców przyłączeniowych z męskimi końcówkami. Cztery z nich mają trzy kable a pozostałe cztery – dwa.

Złączki z trzema kablami

 

Złączki z trzema kablami

 

Złączki z dwoma kablami

 

Jeśli światła pomocnicze w motocyklu mają trzy kable, użyj złączki z trzema kablami. Jeśli akcesoria mają dwu przewodową złączkę, skorzystaj ze złączki z dwoma kablami zasilającym i masą.

 

Jeśli, któryś z kanałów zasilających nie będzie wykorzystywany, zaleca się założenie zaślepki na nieużywanym wyjściu. Do zestawu ezCAN dołączono dwie zaślepki.

Kodowanie kolorów na kablach wyjściowych musi być zgodne z kolorami w konfiguracji wyjściowej wybranej w oprogramowaniu mapowania kanałów ezCAN.

Czerwony do czerwonego, pomarańczowy do pomarańczowego, itd. Kabel czarny to minus zasilania. Czerwony, pomarańczowy, żółty i biały są dodatnie.

Zaciski wysoko i niskoprądowe podepnij do odpowiednich żeńskich złączek ezCAN-u

Przewód masowy reflektora przyłącz do przewodu masowego konektora.

Jeśli instalowane są reflektory wyposażone w trzeci kabel, który umożliwia sterowanie jasnością, to przewód sterujący reflektora należy podłączyć do przewodu sterującego konektora. Jeżeli reflektor wyposażony jest tylko w dwa kable, należy użyć konektora z dwoma kablami.

Sprawdzanie zainstalowanych akcesoriów

Większość zamontowanych akcesoriów można sprawdzić po ustawieniu zapłonu w pozycji „ON”. Jednak niektóre z funkcji związane z układem hamulcowym wymagają osiągnięcia przez motocykl pewnej prędkości. Tak jak hamowanie awaryjne, które wymaga opóźnienia o wartość większą niż 21 km/h w ciągu jednej sekundy

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA: Stan akcesoriów i układów należy sprawdzać w bezpiecznych warunkach. Zaleca się zachowanie ostrożności. W trakcie testów nowych akcesoriów i układów zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności. Osoba testująca wykonuje wszystkie czynności na swoją odpowiedzialność.

 

HEX ezCAN i BUI INFORMER nie odpowiadają za żadne szkody ani urazy bez względu na przyczynę ich powstania. Wszystkie produkty i funkcje urządzenia są używane na własne ryzyko.

TOP