BMW R1200 LC & R1250
Instrukcja montażu
Poniżej, krok po kroku opisujemy sposób montażu modułu ezCAN w motocyklach BMW serii R1200LC i R1250. Na liście motocykli, z którymi współpracuje ezCAN w obrębie serii R1200LC (chłodzony cieczą) i R1250 znajdują się modele:
- R1200GS LC - K50
- R1200GS Adv - K51
- R1200RT LC - K52
- R1200RS LC - K54
- R1200R LC - K53
- R1250GS - K50 (nowy)
- R1250RT - K52 (nowy)
Znajdź złączki RDC (kontroli ciśnienia w oponach) i akumulatora.
Otwórz schowek pod siedziskiem pasażera
Sięgnij w kierunku tylnej części schowka
Należy zachować ostrożność, aby nie pomylić wtyczek RDC z czujnikiem ABS
Tu znajduje się akumulator
Złączka RDC znajduje się pod tylną obudową siedziska
Należy zdemontować siedzisko, by dostać się do RDC
Należy zachować ostrożność, by nie pomylić złączki RDC z czujnikiem ABS
Tu znajduje się akumulator
Złączka RDC znajduje się pod siedziskiem pasażera
Złączka RDC umiejscowiona jest w przedniej części, pod obudową
Złączka jest dobrze schowana
ezCAN zamontowany w motocyklu BMW R1200RS LC z 2016 roku
Umiejscowienie gniazda OEM do połączenia ezCAN w R1200 RS LC z 2016 roku
Tu znajduje się akumulator
Należy zdemontować siedzisko pasażera, by dostać się do złączki RDC
Złączka RDC znajduje się bliżej przodu motocykla
Tu znajduje się akumulator
Zainstaluj i skonfiguruj oprogramowanie
Ze strony [Oprogramowanie] pobierz i zainstaluj program ezCAN, który służy do konfiguracji akcesoriów.
Na stronie [Oprogramowanie] przedstawiony został proces konfiguracji instalacji za pomocą oprogramowania konfiguracyjnego HEX ezCAN.
Podepnij ezCAN do komputera. Sprawdź czy urządzenie ma najnowszą wersję oprogramowania.
Wybierz konfigurację kanału, patrz poniżej.
Zamontuj ezCAN pod siedziskiem
Warto dodatkowo zabezpieczyć ezCAN dwoma dołączonymi do zestawu rzepami.
Przeprowadź kable i podepnij akumulator
Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Dopiero wtedy ponownie przypnij fabryczne przewody.
UWAGA: najpierw należy odłączyć ujemny biegun akumulatora. Przypiąć go z powrotem można dopiero po zakończeniu instalacji. Jest to zalecane, podczas pracy z elektroniką motocykla. Dla ułatwienie montażu zaleca się podłączenie dodatniego bieguna ezCAN do klemy rozruchowej. Można również podpiąć go do dodatniej klemy akumulatora.
Wepnij ezCAN do magistrali CAN
Motocykle z modułem sterującym RDC
- Najpierw rozłącz złączkę magistrali CAN od modułu sterującego RDC, chyba że już jest odpięta.
- Wepnij ezCAN do złączki magistrali CAN- przelotowo
- EzCAN posiada dwie złączki magistrali CAN – żeńską i męską. Podłącz końcówkę męską do złączki magistrali CAN, a żeńską połącz z modułem RDC.
Motocykle bez modułu sterującego RDC
- Najpierw rozepnij złączkę RDC – magistrala CAN
- Wepnij męską końcówkę ezCAN do złączki magistrali CAN Przelotowo
- Umieść końcówkę na żeńskim zacisku ezCAN
UWAGA: zarówno męski jak i żeński zacisk ezCAN na magistrali CAN muszą być poprawnie podpięte. Nie należy ich podpinać do żadnego innego sterownika ani innej części okablowania motocykla. Jeżeli nie zrobisz tego prawidłowo, ezCAN nie będzie działał poprawnie.
Złączki ezCAN magistrali CAN
Podłącz akcesoria według kodu kolorystycznego
Zestaw ezCAN zawiera osiem króćców przyłączeniowych z męskimi końcówkami. Cztery z nich mają trzy kable a pozostałe cztery – dwa.
Jeśli światła pomocnicze w motocyklu mają trzy kable, użyj złączki z trzema kablami. Jeśli akcesoria mają dwu przewodową złączkę, skorzystaj ze złączki z dwoma kablami zasilającym i masą.
Jeśli, któryś z kanałów zasilających nie będzie wykorzystywany, zaleca się założenie zaślepki na nieużywanym wyjściu. Do zestawu ezCAN dołączono dwie zaślepki.
Kodowanie kolorów na kablach wyjściowych musi być zgodne z kolorami w konfiguracji wyjściowej wybranej w oprogramowaniu mapowania kanałów ezCAN.
Czerwony do czerwonego, pomarańczowy do pomarańczowego, itd. Kabel czarny to minus zasilania. Czerwony, pomarańczowy, żółty i biały są dodatnie.
Zaciski wysoko i niskoprądowe podepnij do odpowiednich żeńskich złączek ezCAN-u
Przewód masowy reflektora przyłącz do przewodu masowego konektora.
Jeśli instalowane są reflektory wyposażone w trzeci kabel, który umożliwia sterowanie jasnością, to przewód sterujący reflektora należy podłączyć do przewodu sterującego konektora. Jeżeli reflektor wyposażony jest tylko w dwa kable, należy użyć konektora z dwoma kablami.
Sprawdzanie zainstalowanych akcesoriów
Większość zamontowanych akcesoriów można sprawdzić po ustawieniu zapłonu w pozycji „ON”. Jednak niektóre z funkcji związane z układem hamulcowym wymagają osiągnięcia przez motocykl pewnej prędkości. Tak jak hamowanie awaryjne, które wymaga opóźnienia o wartość większą niż 21 km/h w ciągu jednej sekundy
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA: Stan akcesoriów i układów należy sprawdzać w bezpiecznych warunkach. Zaleca się zachowanie ostrożności. W trakcie testów nowych akcesoriów i układów zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności. Osoba testująca wykonuje wszystkie czynności na swoją odpowiedzialność.
HEX ezCAN i BUI INFORMER nie odpowiadają za żadne szkody ani urazy bez względu na przyczynę ich powstania. Wszystkie produkty i funkcje urządzenia są używane na własne ryzyko.