Instrukcja montażu

Poniżej, krok po kroku opisujemy sposób montażu modułu ezCAN w motocyklach BMW serii R1200. Na liście motocykli, z którymi współpracuje ezCAN w obrębie serii R1200 znajdują się:

  • R1200GS -K25
  • R1200GS Adventure - K25
  • R1200RT - K26
  • R1200R - K27
  • R1200ST - K26

Instrukcja montażu ezCAN w motocyklu R1200

Video z montażem

Znajdź podłączenie akumulatora, DWA i klaksonu

DWA motocykla znajduje się pod osłonką tylnego siedziska.

Aby dostać się do osłonki, należy zdemontować obydwa siedziska.

Do demontażu osłonki i pokrywy bagażu, potrzebny jest śrubokręt typu Torx T25 i 10mm klucz.

Złączka DWA znajduje się w tyle, obok świateł hamowania.

Dostęp do akumulatora po zdemontowaniu siedziska.

Należy pamiętać, aby ujemną klemę odłączyć w pierwszej kolejności i podłączyć jako ostatnią. Dzięki temu unikniemy ewentualnych uszkodzeń elektroniki motocykla.

Klakson znajduje się po prawej stronie motocykla, obok przednich sprężyn zawieszenia.

Podłączenie klaksonu przed podpięciem ezCAN.

Klakson podłączony do ezCAN.

Na końcu należy podpiąć przedłużający kabel klaksonu do złączki w  ezCAN.

Należy zdemontować siedzisko, aby dostać się do DWA

Złączka DWA znajduje się w tyle motocykla.

Zbliżenie na złączkę DWA.

Dostęp do akumulatora po zdemontowaniu siedziska.

Klakson znajduje się po prawej stronie motocykla, pod boczną osłonką.

Zainstaluj i skonfiguruj oprogramowanie

Ze strony [Oprogramowanie] pobierz i zainstaluj program ezCAN, który służy do konfiguracji akcesoriów.

Na stronie [Oprogramowanie] przedstawiony został proces konfiguracji instalacji za pomocą oprogramowania konfiguracyjnego HEX ezCAN.

Podepnij ezCAN do komputera. Sprawdź czy urządzenie ma najnowszą wersję oprogramowania.

Wybierz konfigurację kanału, patrz poniżej.

Zamontuj ezCAN pod siedziskiem

Warto dodatkowo zabezpieczyć ezCAN dwoma dołączonymi do zestawu rzepami.

Przeprowadź kable i podepnij akumulator

Akumulator znajduje się pod siedziskiem, tuż za zbiornikiem paliwa. Przeprowadź obydwa kable zasilające ezCAN-u do akumulatora. Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Dopiero wtedy ponownie przypnij fabryczne przewody.

Kable zasilające ezCAN

 

UWAGA: najpierw należy odłączyć ujemny biegun akumulatora. Przypiąć go z powrotem można dopiero po zakończeniu instalacji. Jest to zalecane, podczas pracy z elektroniką motocykla.

Wepnij ezCAN do magistrali CAN

Info: DWA to skrót od niemieckiego Diebstahl Warnanlage, co oznacza alarm antykradzieżowy.

W modelach R1200R, R1200S, R1200ST i R1200RT podpięcie systemu alarmowego znajdziesz w tylnej części siedziska w małej przegrodzie , tuż przed światłami tylnymi. Uważaj na wtyczkę okablowania wpiętą do DWA.

Aby mieć dostęp do złączek DWA w modelach R1200GS i R1200GS Adventure, należy zdemontować plastikowy bagażnik znajdujący się pod siedziskiem.

Motocykle z kontrolką sterującą DWA (alarm):

  1. W motocyklu wyposażonym w DWA, czyli system antykradzieżowy, moduł zamontowany jest w małej przegrodzie pod tylną częścią siedziska, przed światłami tylnymi. Uważaj na wtyczkę okablowanie wpiętą do DWA.
  2. Najpierw wypnij złączkę magistrali CAN ze sterownika DWA.
  3. ezCAN posiada dwie złączki magistrali CAN – żeńską i męską. Podłącz końcówkę męską do złączki magistrali CAN, a żeńską połącz z modułem DWA.

Motocykle bez system DWA:

Jeśli motocykl R1200 i R1200 ADV nie ma DWA na wyposażeniu, to końcówka okablowania będzie zaślepiona plastikową wtyczką z opornikiem Terminującym magistrale.

  1. Najpierw wypnij końcówkę złączki DWA
  2. Wepnij męską złączkę ezCAN do magistrali CAN.
  3. Umieść końcówkę na żeńskim zacisku ezCAN

UWAGA: zarówno męski jak i żeński zacisk ezCAN na magistrali CAN muszą być poprawnie podpięte. Nie należy ich podpinać do żadnego innego sterownika ani innej części okablowania motocykla. Jeżeli nie zrobisz tego prawidłowo, ezCAN nie będzie działał poprawnie.

Złączki ezCAN magistrali CAN

Podłącz zielony konektor klaksonu

Zestaw ezCAN zawiera zielone okablowanie z jednym wtykiem, który rozdziela się na dwa wtyki.

1. Wtyk
2. Dwustykowa męska wtyczka
3. Dwuwtykowa żeńska wtyczka

 

1. wtyk

2. Dwustykowa męska wtyczka

3. Dwustykowa żeńska wtyczka

Połącz końcówkę zielonego kabla z jednostykową wtyczką modułu ezCAN

 

Znajdź podłączenie klaksonu. W większości modeli serii R znajduje się ono pod światłem przednim lub całkiem z przodu, tuż przy zawieszeniu lub widelcu. Rozepnij fabryczne przyłączenie klaksonu. Podepnij męską dwustykową wtyczkę z zielonym kablem w standardowe miejsce przypięcia klaksonu.

Żeńską dwustykową wtyczkę zepnij z zielonym przewodem w fabryczne miejsce przypięcia klaksonu.

Jeśli chcesz zamontować dodatkowy klakson, podepnij go do wysokoprądowego złącza w eCAN-ie.

Podłącz akcesoria według kodu kolorystycznego

Zestaw ezCAN zawiera osiem złączek przyłączeniowych z męskimi końcówkami. Cztery z nich mają trzy przewody a pozostałe cztery – dwa.

Złączka z trzema przewodami

Złączki z trzema przewodami

 

Złączki z dwoma przewodami

 

Jeśli światła pomocnicze w motocyklu mają trzy kable, użyj złączki z trzema kablami. Jeśli akcesoria mają dwu przewodową złączkę, skorzystaj ze złączki z dwoma kablami zasilającym i masą.

Jeśli, któryś z kanałów zasilających nie będzie wykorzystywany, zaleca się założenie zaślepki na nieużywanym wyjściu. Do zestawu ezCAN dołączono dwie zaślepki.

Kodowanie kolorów na kablach wyjściowych musi być zgodne z kolorami w konfiguracji wyjściowej wybranej w oprogramowaniu mapowania kanałów ezCAN.

Czerwony do czerwonego, pomarańczowy do pomarańczowego, itd. Kabel czarny to minus zasilania. Czerwony, pomarańczowy, żółty i biały są dodatnie.

Zaciski wysokiego i niskiego napięcia podepnij do odpowiednich żeńskich złączek ezCAN-u.

 

Przewód masowy reflektora przyłącz do przewodu masowego konektora.

Jeśli instalowane są reflektory wyposażone w trzeci kabel, który umożliwia sterowanie jasnością, to przewód sterujący reflektora należy podłączyć do przewodu sterującego konektora. Jeżeli reflektor wyposażony jest tylko w dwa kable, należy użyć konektora z dwoma kablami.

Sprawdzanie zainstalowanych akcesoriów

Większość zamontowanych akcesoriów można sprawdzić po ustawieniu zapłonu w pozycji „ON”. Jednak niektóre z funkcji związane z układem hamulcowym wymagają osiągnięcia przez motocykl pewnej prędkości. Tak jak hamowanie awaryjne, które wymaga opóźnienia o wartość większą niż 21 km/h w ciągu jednej sekundy

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA: Stan akcesoriów i układów należy sprawdzać w bezpiecznych warunkach. Zaleca się zachowanie ostrożności. W trakcie testów nowych akcesoriów i układów zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności. Osoba testująca wykonuje wszystkie czynności na swoją odpowiedzialność.

 

HEX ezCAN i BUI INFORMER nie odpowiadają za żadne szkody ani urazy bez względu na przyczynę ich powstania. Wszystkie produkty i funkcje urządzenia są używane na własne ryzyko.

TOP