Instrukcja montażu ezCAN w motocyklu K1600
Znajdź podłączenie akumulatora i DWA
Umiejscowienie DWA i akumulatora.
Należy zdemontować siedziska.
Złączka systemu alarmowego (DWA) znajduje się pod tylną osłoną.
Wypięta złączka DWA.
Poniżej, krok po kroku opisujemy sposób montażu modułu ezCAN w motocyklach BMW serii R1600. Na liście motocykli, z którymi współpracuje również ta wersja ezCAN są model BMW K1600, F750, F850 & S1000XR a w szczególności znajdują się:
Znajdź podłączenie akumulatora i DWA
Umiejscowienie DWA i akumulatora.
Należy zdemontować siedziska.
Złączka systemu alarmowego (DWA) znajduje się pod tylną osłoną.
Wypięta złączka DWA.
Ze strony [Oprogramowanie] pobierz i zainstaluj program ezCAN, który służy do konfiguracji akcesoriów.
Na stronie [Oprogramowanie] przedstawiony został proces konfiguracji instalacji za pomocą oprogramowania konfiguracyjnego HEX ezCAN.
Podepnij ezCAN do komputera. Sprawdź czy urządzenie ma najnowszą wersję oprogramowania.
Wybierz konfigurację kanału, patrz poniżej.
Warto dodatkowo zabezpieczyć mocowanie magistrali ezCAN dwoma dołączonymi do zestawu rzepami.
Akumulator znajduje się z przodu, pod siedziskiem. Przeprowadź obydwa kable zasilające ezCAN-u wzdłuż tylnej części ramy do akumulatora. Odłącz akumulator od zasilania i podłącz przewody ezCAN. Następnie ponownie przypnij fabryczne przewody.
UWAGA: najpierw należy odłączyć ujemny biegun akumulatora. Przypiąć go z powrotem można dopiero na końcu instalacji. Jest to zalecane, podczas pracy z elektroniką motocykla.
Kable zasilające ezCAN
Motocykle ze sterownikiem alarmu DWA:
Motocykle bez system DWA:
Jeśli motocykl K1600 nie ma DWA na wyposażeniu, to końcówka okablowania będzie zaślepiona plastikową wtyczką z opornikiem Terminującym magistrale.
UWAGA: zarówno męski jak i żeński zacisk ezCAN na magistrali CAN muszą być poprawnie podpięte. Nie należy ich podpinać do żadnego innego sterownika ani innej części okablowania motocykla. Jeżeli nie zrobisz tego prawidłowo, ezCAN nie będzie działał poprawnie.
Złączki ezCAN magistrali CAN
Zestaw ezCAN zawiera osiem złączek przyłączeniowych z męskimi końcówkami. Cztery z nich mają trzy kable a pozostałe cztery – dwa.
Złączka z trzema kablami
Złączki z trzema kablami
Złączki z dwoma kablami
Jeśli światła pomocnicze w motocyklu mają trzy kable, użyj złączki z trzema kablami. Jeśli akcesoria mają dwu przewodową złączkę, skorzystaj ze złączki z dwoma kablami zasilającym i masą.
Jeśli, któryś z kanałów zasilających nie będzie wykorzystywany, zaleca się założenie zaślepki na nieużywanym wyjściu. Do zestawu ezCAN dołączono dwie zaślepki.
Kodowanie kolorów na kablach wyjściowych musi być zgodne z kolorami w konfiguracji wyjściowej wybranej w oprogramowaniu mapowania kanałów ezCAN.
Czerwony do czerwonego, pomarańczowy do pomarańczowego, itd. Kabel czarny to minus zasilania. Czerwony, pomarańczowy, żółty i biały są dodatnie.
Zaciski wysoko i nisko pradowe podepnij do odpowiednich żeńskich złączek ezCAN-u.
Jeśli instalowane są reflektory wyposażone w trzeci kabel, który umożliwia sterowanie jasnością, to przewód sterujący reflektora należy podłączyć do przewodu sterującego konektora. Jeżeli reflektor wyposażony jest tylko w dwa kable, należy użyć konektora z dwoma kablami.
Większość zamontowanych akcesoriów można sprawdzić po ustawieniu zapłonu w pozycji „ON”. Jednak niektóre z funkcji związane z układem hamulcowym wymagają osiągnięcia przez motocykl pewnej prędkości. Tak jak hamowanie awaryjne, które wymaga opóźnienia o wartość większą niż 21 km/h w ciągu jednej sekundy
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA: Stan akcesoriów i układów należy sprawdzać w bezpiecznych warunkach. Zaleca się zachowanie ostrożności. W trakcie testów nowych akcesoriów i układów zaleca się zachowanie szczególnej ostrożności. Osoba testująca wykonuje wszystkie czynności na swoją odpowiedzialność.
HEX ezCAN i BUI INFORMER nie odpowiadają za żadne szkody ani urazy bez względu na przyczynę ich powstania. Wszystkie produkty i funkcje urządzenia są używane na własne ryzyko.